Nie udało się wysłać maila do ciebie

„Nie udało się wysłać maila do ciebie” to komunikat pojawiający się w moodle, gdy źle skonfigurujemy skrypt pocztowy. Chodzi o to, aby nowy użytkownik mógł zalogować się do portalu e-learningowego bez ingerencji administratorów. Potrzeba do tego instrukcji wewnętrznych „Uwierzytelnianie z wykorzystaniem poczty elektronicznej”, które standardowo jest „Wyłączone”.

Ścieżka do tego panelu wygląda następująco: Administracja serwisu/ Wtyczki/ Uwierzytelnianie/ Zarządzaj uwierzytelnianiem. Na stronie znajdziemy wiele wtyczek i ustawień. Ważne, aby była aktywna wtyczka/opcja: Uwierzytelnienie z wykorzystaniem poczty elektronicznej – otwarte oko. Przechodzimy poniżej tabeli i odznaczamy jako aktywną możliwość:

Krok 1 Uwierzytelnianie z wykorzystaniem poczty elektronicznej

Uwierzytelnianie w moodle

Uwierzytelnianie w moodle

Komentarz: ta opcja musi być włączona.

Krok 2 Konfiguracja poczty wychodzącej

SMTP moodle

SMTP moodle

Komentarz: nazwa serwera SMTP jest w ustawieniach konta pocztowego (port zbędny).

Krok 3 Konfiguracja adresu no-reply

Nie udało się wysłać maila do ciebie

Noreplay w moodle

Komentarz: serwer odrzucał nieistniejący adres rozpoczynający się od noreply@(mojadomena.pl).