Pokolenie zombie – 7

„Mieć wyrąbane na wszystko” to znak firmowy „zombie”. Każde zadanie szkolne lub domowe potrafią witać cynicznym uśmiechem i być „ponad to!”. Wychowani przez socjal media są nauczeni: do każdej konwersacji można wrócić – i tak traktują wszelkie polecenia. „Zaraz”, „Nie zrozumiałem pytania”, „Nie usłyszałem polecenia”, „Nie było żadnego zadania”, „Chwila”, „Czy mogę odebrać telefon?”, „Może jutro?”, „Nie jestem w stanie dzisiaj” itd., itp. komunikaty dzieci i uczniowie artykułują wobec dorosłych.

7. Alienacja

Żyjąc w swoim świecie, jak im się zdaje pełnym przygód i ekscytującym, oddzielają się od rodziców i szkoły niewidzialnym murem. Nie jest to obojętność, ale pragnienie i waga przynależności do różnego rodzaju grup aktywnych np. na fb, instagramie, asku i in.

zombie

Podobnie jak dorośli, dzieci i młodzież lubią być w centrum dziania się jakichkolwiek wydarzeń, mieć poczucie intensywności życia. Móc na nie wpływać, to wielkie wyzwanie i temu są oddani całkowicie. Z zewnątrz wyglądają jak sterowani niewidzialnymi falami radiowymi, nitkami niczym lalki. Nie można z nimi nawiązać kontaktu werbalnego i często nawet wzrokowego, bo są nieobecni duchem: the walking dead – zombie…