Ćwiczenia mózgu – 2

W tradycji każdej rodziny i narodu ważne miejsce zajmuje kuchnia. Warto ją poznawać i uczyć się gotowania, ponieważ angażujemy do tego różne zmysły: smak, dotyk, wzrok, węch. Mózg stopniowo utrwala kolejne bodźce z nimi związane, łącząc lub oddzielając je. Nauka gotowania to podróże kulinarne w głąb tradycji, poznawanie ich i otwieranie się na świat różnorodności, bogactwa zapachów, składników, potraw, przypraw, napojów.

2. Nauka gotowania

To współcześnie także sposób na życie i walka z jakością tego życia. Ogromną wagę odgrywa dietetyka, znajomość wartości odżywczych składników, zależności od nich samopoczucia człowieka, sytości czy związków z genetyką.

Mózg trzeba nauczyć, co lubi jeść a czego nie powinien się domagać

Mózg trzeba nauczyć, co lubi jeść a czego nie powinien się domagać

Nauka gotowania to elementarny czynnik warunkujący ścieżkę kariery, jaką ludzie od najmłodszych lat sobie planują. Mózg często sygnalizuje nam swoje zapotrzebowania w tej mierze – inaczej żywi się naukowiec, inaczej sportowiec.